sábado, 28 de novembro de 2009

Victor Young & Orchestra - Love Letters

  1. Together
  2. The Dream of Olwen (Tema do Filme "While I Love")
  3. Hi-Lili, Hi-Lo (Do filme "Lili")
  4. Love Theme (Tema do Filme "The Glenn Miller Story")
  5. Golden Earrings (Tema do Filme "Cigana Feiticeira")
  6. Limelight (Tema do Filme "Luzes da Ribalta")
  7. Serenade (De "The Student Prince")
  8. Imagination
  9. Tema de "The Medic"
  10. The Call of the Far Way Hills (Do Filme "Shane" - "Os Brutos Também Amam")
  11. The Melba Waltz (Do Filme "Melba")
  12. My Foolish Heart (Tema do Filme "My Foolish Heart")
  13. Tema de Dalila (De "Sansão e Dalila")
  14. Drigo Serenade
  15. Ruby (Tema do Filme "Fúria do Desejo")
  16. Always
  17. Stella By Starlight
  18. The High and the Might (Tema do Filme "Um Fio de Esperança")
  19. Smile (Tema do Filme "Tempos Modernos")
  20. Spellbound (Tema do Filme "Spellbound" - "Quando Fala o Coração")
  21. Remember
  22. Love Letters (Tema do Filme "Um Amor em Cada Vida")
Love Letters
O violinista, compositor, maestro e arranjador Victor Young nasceu em Chicago, E.U.A., em 8 de agosto de 1900 e faleceu em Palms Springs, E.U.A., em 11 de novembro de 1956, com apenas 56 anos de idade.

Já aos 4 anos dedilhava o violino. Aos 6 conseguia tirar no instrumento algumas melodias conhecidas. Aos 10 foi morar com o avô em Varsóvia, Polônia, e por quase 10 anos estudou violino no Conservatório Musical dessa capital.

Quando tinha 18 anos deu seu primeiro concerto junto com a Orquestra Sinfônica de Varsóvia. O banqueiro Joseph Goldefeder ficou muito impressionado com o seu desempenho e o presenteou com um raro e precioso violino Guarneri, que foi conservado por ele com o maior carinho por toda a vida.

Logo que a Primeira Guerra Mundial terminou, em 1918, Victor Young voltou para os Estados Unidos, casou-se com sua namorada polonesa e iniciou carreira como concertista de violino. Tocou inicialmente na Sinfônica de Chicago e depois passou a reger orquestras em cinemas de alto luxo. O cinema sonoro ainda estava por vir.

Dois anos mais tarde foi para Hollywood atender a um contrato assinado com Sid Grauman para tocar na Symphony Orchestra. Passou então a se dedicar mais à música popular, no caso o jazz. Por essa época sua música "Sweet Sue" alcançou enorme sucesso e permanece até hoje como um clássico da música americana. Já estava casado pela segunda vez.

Sua fama de maestro de cinemas de luxo, os chamados "palácios" e seu prestígio de compositor, fizeram com que, em 1935, o estúdio de cinema Paramount o convidasse para compor e dirigir as trilhas sonoras de seus filmes. No ano anterior ele já tinha sido contratado pela gravadora de discos Decca, que iniciava suas atividades.

No cinema seria o responsável pela trilha de pelo menos 200 filmes, muitos deles clássicos da Meca do Cinema. Citar mesmo os mais importantes é difícil, tantos foram os que ficaram marcados na memória do público: "Por Quem os Sinos Dobram (For Whom the Bells Tolls)", "Sansão e Dalila (Samson and Delilah)", "O Maior Espetáculo da Terra (The Greatest Show On Earth)", "O Meu Maior Amor (My Foolish Heart)", "Matar ou Morrer (High Noon)", "Os Brutos Também Amam (Shane)"...

Recebeu o Oscar de 1956 pela melhor música de filme não musical. Foi um merecido prêmio póstumo. Ele tinha falecido 4 meses antes e o prêmio foi-lhe conferido pelo filme "A Volta ao Mundo em 80 Dias (Around The World In 80 Days)", da United Artists.

O compositor Victor Young não será menos lembrado. Deixou canções maravilhosas como "Sweet Sue", "My Foolish Heart", "Stella By Starlight", "Love Letters", "Beautiful Love", "Street of Dreams", "Love Me Tonight", "Old Man of The Mountain".

Na música clássica é autor de "Pearls of Velvet" e "Arizona Sketches", entre outras.

Com sua orquestra acompanhou grandes cantores, bastando citar Bing Crosby, Judy Garland e Doris Day.


Victor Young (August 8, 1900 – November 10, 1956) was an American composer, arranger, violinist and conductor. He was born in Chicago.

Young began as a classical composer and concert violinist but moved into the popular music sphere when he joined Ted Fio Rito's orchestra. In the mid-1930s he moved to Hollywood where he concentrated on films, recordings of light music and providing backing for popular singers, including Bing Crosby.

His composer credits include "When I Fall in Love," "Blue Star (The 'Medic' Theme)," "Moonlight Serenade (Summer Love)" from the motion picture The Star (film), "Sweet Sue," "Can't We Talk It Over," "Street of Dreams," "Love Letters," "Around the World," "My Foolish Heart," "Golden Earrings," "Stella By Starlight", and "I Don't Stand a Ghost of a Chance with You."

Young was signed to Brunswick in 1931 where his studio groups recorded scores of popular dance music, waltzes and semi-classics through 1934. His studio groups often contained some of the best jazz musicians in New York, including Bunny Berigan, Tommy Dorsey, Jimmy Dorsey, Joe Venuti, Arthur Schutt, Eddie Lang, and others. He used first-rate vocalists, including Paul Small, Dick Robertson, Smith Ballew, Helen Rowland, Frank Munn, The Boswell Sisters, Lee Wiley and others. One of his most interesting recordings was the January 22, 1932 session containing songs written by Herman Hupfeld "Goopy Geer" and "Down The Old Back Road", which Hupfeld sang and played piano on (his only two known vocals).

In late 1934, Young signed with Decca and continued recording in New York until mid-1936, when he relocated to Los Angeles.

On radio, he was the musical director of Harvest of Stars. He was musical director for many of Bing Crosby's recordings for the American branch of Decca Records. For Decca, he also conducted the first album of songs from the 1939 film The Wizard of Oz, a sort of "pre-soundtrack" cover version rather than a true soundtrack album. The album featured Judy Garland and the Ken Darby Singers singing songs from the film in Young's own arrangements. He also composed the music for several Decca spoken word albums.

He received 22 Academy Award nominations for his work in film, twice being nominated four times in a single year, but he did not win during his lifetime. He received his only Oscar posthumously for his score of Around the World in Eighty Days (1956). His other scores include Golden Boy (1939), For Whom the Bell Tolls (1943), Love Letters (1945), Samson and Delilah (1949), My Favorite Spy (1951), Payment on Demand (1951), The Quiet Man (1952), Scaramouche (1952), Something to Live For (1952), Shane (1953), and Written on the Wind (1956). His last film score was for Omar Khayyam, starring Cornel Wilde, filmed in 1956 and released by Paramount in 1957 after Young's death.

At 56, Victor Young died in Palm Springs, California after a cerebral hemorrhage.

His family donated his artifacts and memorabilia (including his Oscar) to Brandeis University, where they are housed today.

From Wikipedia, the free encyclopedia.

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